ORTA SINIF TİYATROSUNUN DOĞUŞU Ismailykposteryenialbum

Join the forum, it's quick and easy

ORTA SINIF TİYATROSUNUN DOĞUŞU Ismailykposteryenialbum

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

    ORTA SINIF TİYATROSUNUN DOĞUŞU

    ву_вιℓιηмєz
    ву_вιℓιηмєz
    WebMaster
    WebMaster


    Erkek
    Mesaj Sayısı : 258
    Yaş : 32
    Nerden : İsTaNBuL
    Ruh Hali : ORTA SINIF TİYATROSUNUN DOĞUŞU Centil10
    Takımı : ORTA SINIF TİYATROSUNUN DOĞUŞU Gs190510
    İşletim Sistemi : ORTA SINIF TİYATROSUNUN DOĞUŞU Yk-xp
    Kayıt tarihi : 16/11/08

    ORTA SINIF TİYATROSUNUN DOĞUŞU Empty ORTA SINIF TİYATROSUNUN DOĞUŞU

    Mesaj tarafından ву_вιℓιηмєz Çarş. 14 Ocak 2009 - 15:42

    18. yüzyılın Avrupa tiyatrosuna getirdiği en büyük yenilik, yükselmeye başlayan orta sınıf için üretilen burjuva oyunlarıydı. Bu türün öncülüğünü Fransa'da Diderot, Almanya'da da Lessing yaptı. Orta sınıf tiyatrosu, ahlakçılığıyla Rönesans öncesi dinsel tiyatroyu andırıyor, ama konularını aile yaşamından alması ve duygusallığı ile daha modern bir ruh halini yansıtıyordu. İngiltere'de Georg Lillo, The London Merchant:or, the History op George Barnwell (1731; Londralı Tüccar yada George Barnwell'in öyküsü) adlı yapıtında orta sınıftan kişilere yer vererek bir orta sınıf trajedisi yaratmayı denemiş, İtalya'da da Vittorio Alfieri oyunlarında eski Yunan öykülerinin içini güncel orta sınıf tutkularıyla doldurmuştu. Bu dönemde, klasik trajedi ve komedi, varlıklarını daha çok operada sürdürdüler. John Gay'in The Beggar's Opera'sı (1728; Dilenci Operası) popülerliğini daha sonra da koruyan bir şarkılı komediydi.
    Komedi, 18. yüzyılın en başarılı tiyatro yapıtlarının verildiği türdür. İngiltere'de Richard Steele'in, Nivelle de La Chausee'nin acıklı komedileri bugün de bulvar tiyatrolarınca sürdürülen bir türün ilk örnekleriydi. Buna karşılık, Oliver Goldsmith ve Richard Sheridan, Elizabeth dönemi ve sonrasının töre komedisini geliştiridiler. Eski canlılığı yitiren commedia dell'arte geleneği ise Fransa'da Marivaux, İtalya'da da Goldoni ve Gozzi'nin oyunlarıyla daha edebi ve düşünsel bir yaşama kavuştu. 18. yüzyıldan günümüze kalan en popüler komediler, Fransız oyun yazarı Beaumarchais'nin Le Barber de Seville'i (1775; Sevil Berberi, 1944) ile Le Mariage de Figaro'sudur.

      Similar topics

      -

      Forum Saati Perş. 9 Mayıs 2024 - 17:39